Gallery – SignOnTheGo – Aplikacja do podpisu cyfrowego

Czy wiedziałeś, że przeciętny pracownik biurowy spędza dwie i pół godziny na codziennym czytaniu i odpowiadaniu na e-maile? Policzono, że na rynku amerykańskim na problemach z produktywnością firmy tracą aż bilion dolarów rocznie! Jednak udowodniono także, że proces obiegu dokumentów można usprawnić z korzyścią dla firmowego budżetu i środowiska. Paperless – czyli tłumacząc literalnie bez papieru to nowy trend, w którym wszędzie tam gdzie nie jest to konieczne dąży się do eliminacji papierowych dokumentów, a w tym artykule przeczytasz dlaczego wszystkim się to opłaca.

Jeśli twoja sytuacja jest podobna do wielu firm na całym świecie, prawdopodobnie pracujesz zdalnie w zaciszu domowym i  biurze na zmianę, starając się jak najlepiej zaadaptować się do zaistniałej sytuacji  w związku z  pandemią.

Mamy dla ciebie rozwiązanie dostosowane do środowiska pracy zdalnej – Platformę do zbierania podpisów pod dokumentami online.

Być może brakuje ci luksusu, jakim jest chodzenie po korytarzu w celu uzyskania niezbędnych podpisów lub akceptacji od współpracowników lub klientów biznesowych, jednakże jest to teraz praktycznie niemożliwe.

SignOnTheGo pomógł wielu organizacjom w utrzymaniu ciągłości procesu zgodności z przepisami podczas pracy z domu w tych niespotykanych czasach.

Nasza platforma oferuje intuicyjny przepływ egzekwowania dokumentów biznesowych i, pozwala je edytować i zaznaczać miejsca , w których powinny zostać podpisane, przeciągać i upuszczać pola (takie jak podpis, data, inicjały i tekst) – nawet jeśli nie jest to edytowalny plik PDF, zbierać te podpisy i wysyłać kopie podpisanego już dokumentu do wszystkich, którzy ten dokument mieli podpisać lub zatwierdzić.

SignOnTheGo – stworzone do rozszerzonego środowiska pracy zdalnej, dba o to aby proces podpisu był chroniony przed oszustwem i naruszeniem danych. Dzięki SignOnTheGo możesz zabezpieczyć swój dokument hasłem, a po uruchomieniu jest on zapieczętowany cyfrowym certyfikatem, szyfrowany i zapisywany w blockchain w celu ochrony przed nieuczciwymi zmianami lub nieautoryzowanym dostępem.
SignOnTheGo to platforma podpisu elektronicznego przeznaczona do pomocy naszej społeczności. Obecnie oferujemy bezpłatne plany podpisu elektronicznego wszystkim firmom dotkniętym wirusem COVID-19.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób SignOnTheGo może pomóc Twojej organizacji w wyzwaniach związanych z pracą zdalną, skontaktuj się z nami pod adresem info@SignOnTheGo.pl

W dzisiejszych czasach praca zdalna staje się nieodzownym elementem życia większości z nas. Istnieje wiele narzędzi poprawiających wydajność firm, które pozwalają na wykonywanie obowiązków bez konieczności wychodzenia zza biurka (choć w omawianej sytuacji bardziej adekwatne byłoby określenie – bez wstawania z kanapy). Maile, wideokonferencje czy programy do realizacji projektów są podstawą zarządzania i wdrażania zadań w większości firm.

Do perfekcji opanowaliśmy „zdalne” nawiązanie kontaktu przez wykonanie telefonu czy wysłanie maila. Później zaczynają się schody. Spotkania, negocjacje, podpisanie i archiwizowanie umów. Kroki prezentują się w następująco (optymistyczna wersja): sporządzenie umowy, mail, zmiana warunków umowy, mail, zgoda, mail, wydruk, podpis, skan, mail, wydruk ksero, podpis mail, wysłanie oryginału pocztą w dwóch egzemplarzach, odesłanie pocztą oryginału podpisanej umowy, teczka, archiwum.

W SignOnTheGo pomijasz większość z nich a reszta to nasze wbudowane funkcjonalności, bez drukowania, skanowania czy kserowania.

Zaczynamy

  • pracujesz z partnerem nad warunkami umowy (online),
  • podpisujecie dokument (online),
  • archiwizujesz (online),

..następnie dopijasz kawę i idziesz na spacer z psem.

Aplikacja jest responsywna, możesz jej używać na komputerze, tablecie i telefonie. Gwarantujemy zaawansowane bezpieczeństwo z protokołem zaufania oraz przechowywanie danych o dokumencie przy pomocy technologii blockchain. Dzięki temu dokumenty, które podpisujesz w SignOnTheGo® są wiążące na terenie całej Unii Europejskiej i USA.

We wtorek 3 Grudnia podczas uroczystej gali w MsMermaid – Conference Center w Warszawie otrzymaliśmy wyróżnienie za platformę SignOnTheGo w konkursie Orzeł Innowacji – „Startup z potencjałem Polska-Świat”. Dyplom wręczył osobiście redaktor Naczelny „Rzeczpospolitej” – Marcin Piasecki w towarzystwie członków kapituły, znakomitych gości oraz wszystkich zaproszonych firm i startupów z całej Polski.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Po raz kolejny redakcja „Rzeczpospolitej” nagrodziła najbardziej innowacyjne projekty, które pojawiły się w polskiej rzeczywistości biznesowej w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Wyróżniła firmy, które podjęły się nowatorskich zmian wprowadzając najnowocześniejsze technologie, nowe produkty czy usługi w tym podpis elektroniczny.

Konkurs Orzeł Innowacji Startup 2019, w swojej idei zawierał 7 kategorii: startup z potencjałem Polska–świat, startup z potencjałem Polska–świat – projekt, , najlepsze rozwiązanie technologiczne – projekt, najlepsze rozwiązanie technologiczne, rozwiązanie dla dobra wspólnego, rozwiązanie dla dobra wspólnego – projekt, najlepsze rozwiązanie nietechnologiczne – projekt

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Na gali swoją obecnością zaszczycił Jarosław Sroka, który pełni funkcję członka zarządu Kulczyk Investments One. Pan Jarek podczas swojej oficjalnej przemowy podkreślał, iż w obecnym czasie mnóstwo przebijających się do świata biznesu młodych startupów jest traktowana bardziej z przymrużeniem oka w porównaniu do firm, które znacznie dłużej funkcjonują na rynkach i co jest równie ważne nie analizuje się ich postępów tak jak w przypadku tych drugich. Według Jarka Sroki nie ma tu miejsca na taryfę ulgową, a startapowcy muszą prowadzić swój biznes odpowiedzialnie.

– Wiele działalności opiera się tylko na wizji, błyskotliwej idei, przy zauważalnym braku odwagi i decyzyjności w ujęciu prowadzenia swojej działalności, rozwijania technologii, doboru strategii rozwoju jak i samego pomysłu na skomercjalizowanie. Takie podejście z jednej strony jest mocno związane z doświadczeniem ale i także to przecież kompetencje i wiedza dlatego bardzo dobrze, iż duże firmy i korporacje tworzą różnego rodzaju akceleratory, które dostarczają młodym przedsiębiorcom dużą dawkę wiedzy i inicjatyw mentorskich.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Podczas gali ważne słowa padły również z ust Pani Elizy Kruczkowskiej – Dyrektora Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju (PFR). –  Wszystkich autorów i założycieli startupów w Polsce obowiązuje świadomość realiów rynku aby móc je na samym początku odnieść do swoich pomysłów czy projektów. Jest to najłatwiejszy, a tym samym bardzo kluczowy proces oceny czy potencjalny klient będzie skłonny za zapłacić za przykładowy produkt czy usługę. Pani Eliza w swojej wypowiedzi zaznaczyła w imieniu PFR, że są otwarci na rozmowy na temat problemów i rozwiązań danej organizacji.

Prawidłowość przebiegu prac kapituły i wyboru laureatów potwierdzili przedstawiciele audytora konkursów, firmy Grant Thornton. Zbadała ona także zgłoszenia pod kątem czterech kryteriów: wiarygodności, szczegółowości, aktualności i kompletności. – W efekcie tych prac przedstawiono kapitule listę zgłoszeń spełniających te kryteria, w tym nasz innowacyjny podpis elektroniczny – podkreślił Jan Letkiewicz, wiceprezes Grant Thornton.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Wyróżnienie cieszy nas tym bardziej, że o przyznaniu nagrody dla SignOnTheGo decydowały takie czynniki jak oryginalność, innowacyjność wykorzystanych technologii, a także stworzenie produktu trafiającego w biznesową niszę. Wierzymy, że podpis elektroniczny to idealne narzędzie do cyfryzacji procesów biznesowych, które nie tylko usprawnia i przyspiesza obieg dokumentów, ale też pozytywnie wpływa na środowisko eliminując z niego papier.

Z wielką dumą i satysfakcją chcemy przydał nam wielki zaszczyt, który jest tylko początkiem dalszych sukcesów w Polsce jak i zagranicą.

  • Smart solution – szybszy i efektywniejszy czas transakcji
  • Realne oszczędności na kosztach wydruku, przesyłania dokumentów lub dojazdu do klienta
  • Dostęp do dokumentów z każdego miejsca (również w aplikacji mobilnej)
  •  Zabezpieczenie przed fałszerstwem z pomocą najnowszej technologii
  • A także mniejszenie negatywnego wpływu na środowisko o czym możesz przeczytać w artykule o trendzie paperless

Cyfryzację naszego życia zawodowego, ale także i prywatnego traktujemy współcześnie jako normę np. kupując w sklepie internetowym standardem stało się to, że faktura nie jest dołączana do przesyłki, a wysyłana w formie elektronicznej.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Firmom pozwala to oszczędzić koszt drukowanych materiałów, a dla klientów jest to wygodna forma przechowywania dokumentów, ponieważ nie ma opcji, że zgubimy gdzieś papierowy oryginał.
Wyobraźmy sobie teraz, że powyższy przykład z fakturą zastosujemy w naszej firmie. Zredukowalibyśmy wówczas do minimum drukowanie dokumentów i związane z tym koszty, a jednocześnie moglibyśmy pożegnać tradycyjne archiwa i mieć dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca.

Obawy przed e-Podpisem

Co interesujące, najczęściej drukujemy dokumenty, które wymagają podpisu, z reguły w dwóch kopiach dla każdej ze stron. Tymczasem z pomocą aplikacji do podpisu elektronicznego można całkowicie zdigitalizować także proces składania podpisu.
Wiele osób jednak czuje spore opory przed tym, aby korzystać z e-podpisów. Główne wątpliwości budzą kwestie takie jak weryfikacja tożsamości, obawy przed fałszerstwem, ale również myśl, że odbiorca dokumentu podpisanego drogą elektroniczną nie uzna go za ważny i będziemy i tak, i tak musieli wydrukować i dostarczyć papierowe egzemplarze.
Tymczasem tradycyjne dokumenty nie zawsze są lepiej chronione przed fałszerstwem czy zniszczeniem. Klauzula „Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron” powstała właśnie po to, aby każdą różniącą się wersję dokumentu uznać za próbę fałszerstwa? A co się stanie jeśli stracimy swoją kopię dokumentu? Jeśli nie posiadamy skanu w przypadku zniszczenia formy papierowej, dokument jest praktycznie nie do odzyskania.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Cyfrowe bezpieczeństwo

Nowoczesne rozwiązania w dziedzinie bezpiecznego podpisu elektronicznego nie tylko sama możliwość podpisywania i przesyłania dokumentów w aplikacji. To także coraz bardziej zaawansowana technologia, która pozawala np. archiwizować dokumenty w aplikacji, negocjować zmiany w dokumencie pomiędzy sygnatariuszami czy najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa.
W SignOnTheGo potrzebę bezpieczeństwa zaadresowaliśmy implementując w aplikacji technologię blockchain. Dzięki zaszyfrowaniu transakcji w blockchain w każdej chwili każda ze stron może dokonać weryfikacji autentyczności dokumentu.

Elektroniczny obieg dokumentów = realne korzyści

Z cyfrowym obiegiem dokumentów i podpisem elektronicznym jest trochę tak, jak kiedyś z telefonami komórkowymi. Kiedy się pojawiły korzystali z nich nieliczni – służyły głownie do celów biznesowych i były stosunkowo drogie i nieporęczne. Z czasem stały się mniejsze i bardziej dostępne, a ludzie odkryli ich nowe możliwości jak choćby sms. Współcześnie są nam niezbędne i tak zaawansowane, że trudno uwierzyć, że ich pierwotną funkcją było wykonywanie rozmów.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Analogia ta dobrze oddaje dzisiejszy rynek podpisów elektronicznych – użytkownicy platform do podpisu elektronicznego są dzisiaj w awangardzie przedsiębiorców. Zdecydowana większość nie jest przekonana do tego rozwiązania, często z powodu obaw, ze taka forma zawierania umów ma ograniczone skutki prawne. Tymczasem prognozy przewidują, że do 2023 r. większość transakcji poświadczanych dzisiaj podpisem własnoręcznym będziemy przeprowadzać cyfrowo.

Czy wiedziałeś, że przeciętny pracownik biurowy spędza dwie i pół godziny na codziennym czytaniu i odpowiadaniu na e-maile? Policzono, że na rynku amerykańskim na problemach z produktywnością firmy tracą aż bilion dolarów rocznie! Jednak udowodniono także, że proces obiegu dokumentów można usprawnić z korzyścią dla firmowego budżetu i środowiska.  Paperless – czyli tłumacząc literalnie bez papieru to nowy trend, w którym wszędzie tam gdzie nie jest to konieczne dąży się do eliminacji papierowych dokumentów, a w tym artykule przeczytasz dlaczego wszystkim się to opłaca.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online

Produkcja celulozy i papieru jest trzecim co do wielkości przemysłowym zanieczyszczeniem powietrza, wody i ziemi na świecie!

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online
77% papieru wykorzystywanego w biurach trafia do kosza.
SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online
Produkcja jednej tony papieru wymaga ścięcia 17 drzew, 26 tys. litrów wody i 8 tys. kWh energii.

Papier a środowisko

Papier jest tak dobrze zadomowiony w naszym życiu zawodowym, że trudno wręcz wyobrazić sobie pracę bez niego, dlatego aby przekonać się do życia bez niego warto poznać kilka faktów.

Po pierwsze produkcja celulozy i papieru jest trzecim co do wielkości przemysłowym zanieczyszczeniem powietrza, wody i ziemi na świecie! Produkcja jednej tony papieru wymaga ścięcia 17 drzew, 26 tys. litrów wody i 8 tys. kWh energii (która pochodzi głównie z oleju). Badanie z Uniwersytetu Colorado pokazało, że rok rocznie w samym USA wyrzuca się tyle papieru, że można by z niego zbudować niemal 4-metrowy mur rozciągający się od Nowego Yorku aż do Kalifornii. Nie uwzględnia to nawet wpływu produkcji i utylizacji wkładów atramentowych i tonerów na środowisko!

Kosztowne archiwa

Co roku firmy w Stanach Zjednoczonych wydają od 25 do 35 miliardów dolarów na przechowywanie dokumentów! Spora część tych kosztów to samo utrzymanie szafek na archiwa i przestrzeni, w której są składowane (pomyśl ile miejsca można by zyskać, gdyby przestały być potrzebne). Papierowy przepływ dokumentów to jednak nie tylko koszt samego papieru i jego przechowywania, policzmy także dodatkowo tusz, opłaty pocztowe i inne materiały biurowe takie jak teczki, koszulki, spinacze itp.

SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online
Co roku firmy w Stanach Zjednoczonych wydają od 25 do 35 miliardów dolarów na przechowywanie dokumentów.
SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online
Podpisanie papierowej umowy zajmuje średnio ponad 3 tygodnie.
SignOnTheGo aplikacja do bezpiecznego podpisu elektronicznego online
Po zmianie na e-dokumenty poprawiono czas realizacji o ponad 80%.

Nadal nieprzekonany?

Wśród firm, które postanowiły wyeliminować papier z obiegu dokumentów, 45% z nich deklarowało, że przed pożegnaniem z papierem podpisanie umów zajmowało średnio ponad 3 tygodnie. Po zmianie na e-dokumenty poprawiono czas realizacji o ponad 80%. Badanie przeprowadzone przez McKinsey pokazało, że 84% firm, które przeszły w tryb bez papieru, zaobserwowały zwrot z inwestycji w czasie krótszym niż 18 miesięcy.

Bez papieru – bez barier

Współcześnie w gospodarce opartej na technologii i globalnych rynkach chętniej korzystamy z możliwości pracy zdalnej lub z domu. Czasem jednak barierą bywa to, że nie mamy wówczas dostępu do ważnych dokumentów lub plików, gdy są najbardziej potrzebne. Rozwiązaniem tych problemów są e-dokumenty, którym sprzyja fakt, że w globalnej legislacji podpisy cyfrowe są w większości krajów prawnie wiążące.

Co więcej mają one dodatkową przewagę nad dokumentami tradycyjnymi – nie zachodzi tu obawa, że w przypadku zniszczenia papierowych kopii np. w przypadku klęski żywiołowej, pożaru itp. stracimy je na zawsze.

Tu jednak pojawia się słuszna obawa przed bezpieczeństwem, ponieważ w sieci nie zawsze jest ono zagwarantowane. Dzięki temu, że w aplikacji SignOnTheGo zaimplementowaliśmy technologię blockchain, dzięki, której dokumenty są zabezpieczone przed późniejszą manipulacją.

Dlaczego e-dokumenty?

Aby pokazać dlaczego pożegnanie z papierem naprawdę będzie nas kosztować mniej, przywołajmy obliczenia dokonane w USA. Według nich:

  • Średni roczny koszt papieru wynosi 80 USD na pracownika (więcej, jeśli jesteś kancelarią prawną).
  • Średni roczny koszt opłat pocztowych wynosi 4000 USD
  • Średni roczny koszt tuszu do drukarek wynosi 300 USD

W 15-osobowej firmie personelu całkowity roczny koszt tych trzech kategorii wynosi 5 500 USD czyli ponad 21 tys. Zł!

Sporą część tych kosztów można zaoszczędzić przechodząc na system e-dokumentów dzięki którym:

  • oszczędzisz czas pracując z dokumentami w czasie rzeczywistym
  • zaprosisz partnerów do współpracy nad dokumentami i szybciej uzyskasz efekt satysfakcjonujący wszystkie zainteresowane strony
  • dokończysz transakcje w przeciągu godzin, a nie dni czy tygodni
  • oszczędzisz pieniądze obniżając koszty zużycia papieru, tuszu i wysyłki dokumentów.
  • będziesz miał dostęp do dokumentów nad którymi pracujesz w dowolnym miejscu, na komputerze lub w aplikacji mobilnej.
  • będziesz mógł zagwarantować swoim klientom bezpieczeństwo, ponieważ dzięki technologii blockchain każdy z klientów będzie mógł sprawdzić czy dokument nie został zmieniony.
wielkość liter
Kolory